Verzekeraars, makelaars & tussenpersonen

Oplossingen op het vlak van schadebeheer voor verzekeraars

DEKRA Claims Services biedt al sinds 1959 oplossingen voor outsourcing van schadebeheer voor de Europese verzekeringsmarkt. Ons Europees team van meer dan 200 specialisten in algemene schadeverzekeringsdossiers staan in voor een kosteneffectieve en conforme schadeafhandeling in alle Europese landen en in Noord-Afrika en dit in alle verzekeringstakken zoals voertuig, vracht, onroerend goed, aansprakelijkheid, ongeval & gezondheid en bijzondere incidenten. Wij bieden ook gespecialiseerde diensten voor outsourcing van schadebeheer aan verzekeringsmakelaars en hebben ervaring in de samenwerking met tussenpersonen in alle verzekeringstakken.

DEKRA Claims Services is er trots op een partnerschap te hebben met enkele van de meest vooraanstaande verzekeringsmaatschappijen in Europa waarvan velen bekend staan om hun toonaangevende verzekeringsoplossingen. Wij bieden diverse mogelijkheden aan zoals:

  • Onze dienstverlening geldt voor alle grote verzekeringstakken: We behandelen schadedossiers uit alle verzekeringstakken, zoals voertuig, vracht, onroerend goed, aansprakelijkheid, ongeval & gezondheid en bijzondere incidenten.

  • Innovatieve tariefmodellen: Van een vast tarief tot alternatieve prijsmodellen Wij werken met diverse tariefregelingen en kunnen onze voorwaarden steeds aan uw vereisten aanpassen.

  • Operational Excellence: Een efficiënte schadebehandeling is van wezenlijk belang voor het zakelijk succes en de goede naam van verzekeraars, makelaars en tussenpersonen. We werken met duidelijk vastgelegde en overeengekomen Service Level Agreements die voldoen aan de vereisten op het gebied van wet- en regelgeving, financiën en human resource management. . We beschikken over management informatie systemen en in de ICT omgeving stelt ons in staat om oplossingen aan te bieden die zowel flexibiliteit als automatisering toelaten. Onze hoogopgeleide, ervaren en meertalige dossierbehandelaars werken gericht samen met u aan oplossingen voor uw zakelijke behoeften en streven ernaar om uw klanten tevreden te houden.

  • Wij bieden pakketten op maat: Ongeacht of onze klanten een deel van hun schadeafhandelingsproces dan wel hun volledige afdeling schadebeheer wensen te outsourcen, in ieder geval kan DEKRA Claims Services een product op maat aanbieden dat specifieke behoeften en vereisten in aanmerking neemt. Wij kunnen u ook ondersteunen met onmiddellijke overname van schadebeheer (bijvoorbeeld na grote incidenten), schadedossiers voortvloeiend uit een uitloopprogramma en outsourcingoplossingen op lange termijn.

  • Full-service dienstverlening: Wij bestrijken alle aspecten van de waardeketen van schadeafhandeling en bieden een volledige waaier van diensten, van een coördinatiecentrum tot fraudeopsporing, schade-expertise, engineering, juridische bescherming, forensische & medische oplossingen en alternatieve geschillenbeslechting. Als uw onderneming bijvoorbeeld overweegt om een nieuwe markt aan te boren, bieden wij diensten voor schadeafhandeling in overeenstemming met de principes van vrijheid van dienstverlening en vrijheid van vestiging binnen de Europese Economische Ruimte (EER), alsook ‘white label’-diensten om uw merk te beschermen.

  • Wereldwijd bereik – Via de DEKRA Groep hebben onze verzekeringsklanten toegang tot een wereldwijd netwerk van experten in méér dan schadeafhandeling. We kunnen onze verzekeringsklanten ook helpen om geen investerings- of markttoegangskosten te moeten betalen en problemen als vreemde talen, lokale regelgeving en fiscaliteit, cultuurbarrières, enz. te vermijden.